Mitt Dagens i-landsproblem

Idag blev jag arg, förbannad och bara allmänt less less less!
Jag behöver gå till hälsocentralen, för jag tror att jag är sjuk, kanske tillomed riktigt illa sjuk. (berättar mer senare när jag vet hur allt ligger till) och jag går och oroar mig lite för detta :s
Jag bor i Östersund 6 mil från mina föräldrar där jag är skriven. Jag har inte skrivit mig någon annanstans eftersom jag inte har ett fast boende och snart ska jag ut och resa ännu en gång.

Jag gick till Hälsocentralen för att beställa en tid hos läkaren.
- men Amanda, du är skriven i Åre kommun.
- Ja. Jag är skriven hos mina föräldrar men jag bor och jobbar här i Östersund.
- Men eftersom du är skriven där kan du bara besöka hälsocentraler inom Åre kommun, hit kan du bara komma vid akuta behov.
- Men jag har ju en adress här och jag har aldrig tillfälle att besöka en hälsocentral där. (är ca 2 el. 4 mil från mina föräldrar)
- Varför är du inte skriven här då?
- jag har varit och rest och snart ska jag resa igen, det är ingen mening att skriva in sig där man bor 3 månader.

JAG BLIR GALEN!  Hon gav sig inte. Jag har ringt 3 gånger om detta o va hård dem är! imorgon ska jag ringa den där jäkla hälsocentralen och åka miltals för att kolla så att jag inte har en dödlig sjukdom.  Om jag har det stämmer jag Östersunds hälsocentral.



SUCK för i landsproblem.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ja, jag har verkligen märkt skilnad efter alla promenader och ingen onyttig mat. Vågen visar mindre och man blir så mycket piggare. Jag sabbade det iofs igår när jag var ute och flängde hela natten och drack alkohol:)

2008-08-22 @ 00:14:08
URL: http://cillenl.webblogg.se/
Postat av: Julia

nemen så störigt! man kan ju tycka att dom borde va lite hjälpsamma och förstående sådär.. ble på dom då!

jaa jag håller på och läser asyl just nu :)

2008-08-22 @ 16:32:59
URL: http://littlemisstrouble.blogg.se/
Postat av: linda

Usch, hoppas du är okej!

2008-08-23 @ 14:48:21
URL: http://angelinside.blogg.se/
Postat av: kajsa

Honeybunm är det något så ring mig. När som helst så finns jag här för dig. Om du är orolig, behöver prata, vill bara snacka lite eller undrar över något. jag gör mitt bästa för att svara. Hoppas besöket på hälsocentralen gick bra. Håller alla tummar jag har!

2008-08-23 @ 21:57:38
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0