Step (intervall)

Idag var jag iväg på ett träningspass jag aldrig testat förut.
Step up med inriktingen intervall vilket betyder att det blandas med styrka och kondition.

Här är en beskrivning:
Step Intervall:
Enkla stegkombinationer på stepbräda som varvas med olika styrkeövningar. 5minuters intervaller, där kondition och styrka avlöser varandra. Styrkeövningarna är för de största muskelgrupperna och body -bars eller kroppstyngden används som motstånd.

Jag har hållit på med aerobics i flera år så jag ade en bra grund till stegen och koordinationen. Det sa även Instruktören till mig, hon visste att det var min första gång och hon tyckte att jag hängde på bra ändå med stegen, tack vare aerobics träning förut.

Det var jätteroligt och man blir peppad av musiken!

Har ni testat?  gå och testa ni som har ett gymkort

Kommentarer
Postat av: Jennie

nix inte testat, men aerobics o body pump kombinerat har jag tränat innan

2008-08-11 @ 11:10:17
URL: http://unreal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0