Detta är Bryssel

Mycket trevlig helg i Bryssel. Staden som är känd för sin öl, choklad och vâfflor! Tintin är frân Belgien men jag vet inte hur det är med Brysselkâlen? hmm.. Testade allt detta och det var super! Inte mycket monument och se dock, svârt att komma frân Paris o komma till Bryssel att bli tagen med storm. men en mycket fin stad!

Under lördagen
efter 3 timmar biltur sâ kom vi fram, lite krângel pâ vârat Hostel men vi fick tillslut sova där, bädda sängarna sen stack vi ut pâ stan och kikade pâ lite affärer o torget.
Efterât sâ drack vi sâklart lite Belgisk öl, kanonöl! Rekommenderas! senare ât vi tacosbuffé o sen blev det utgâng.

Gick till ett ställe som heter Leyou som ligger mitt i Bryssel. Mycket bra musik, mycket folk, fräsch men va en hel del smâpojkar o smâtjejer. Vârat Hostel stängde kl 1 pâ natten o dem sa att ingen kommer in efter det sâ vi höll oss uppe till kl 7 dâ dem öppnade igen o vi gick direkt o ât fruskost, sov 1,5 timme sen skulle vi vara ute frân Hostlet. O det var vi.
image152

Vi stack ner pâ stan och kolla dem smâ kissande figurerna som är Bryssels monument. Den lilla kissande pojken är väl mest känd, men varför är han pâklädd?  pâ alla vykort är han naken men i verkligheten har han en egen klädkollection, och man byter kläder pâ honom varje dag! haha
image153image154
image156


Sen hade vi inte sâ mycket annat att hitta pâ i Bryssel sâ vi tog bilen mot Brügg, en annan känd mindre stad närmare kusten som är lite mer hollänskt.
Kändes lite som Gotland, smâhus men här var det kanaler som gick genom staden och hollänska spâket är väldigt charmigt. Och folk bor även i dessa hus! Var kul när man ändâ var i Belgien att inte bara se huvudstaden.
image155
Pâ vâgen hem (Paris) sov vi en del och när jag kom hem kl 21 gick jag direkt till sängen o var död till kl 8 och jag är fortfarande seg o har ont i kroppen men ska försöka jogga lite snart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0