Komma-i-form, De smarta tipsen

Nu har vi kommit till det sista inlägget med mina komma i form tips. Hoppas ni har fâtt lite bra tips!

DE SMARTATIPSEN

  • Undvik all skräpmat och mat som får dig att bli sugen på ohälsosam mat, Ät riktig mat istället.
  • Undvik alla tillsatta fetter! Tillsatta fetter och oljor gör dig fet snabbare än någonting annat, ökar risken för att få hjärtkärlsjukdomar och cancer, kan leda till att du får sug efter sötsaker.
  • Drick riktigt med vatten! Det ör ett enkelt och bra sätt att stoppa suget efter något att äta. Oftast kan ett eller två glas vatten avhjälpa suget efter fettrik mat. Att dricka bra med vatten hjälper en att kontrollera ens aptit eftersom det påverkar magen omedelbart.
  • Prova att borsta tänderna! Ibland kan ett sug efter fet mat eller sötsaker komma av något som dålig smak i munnen. Att snabbt borsta tänderna eller skölja munnen kan skrämma bort suget efter mat snabbt.
  • Mat timing: hoppa inte över frukost! Detta leder bara till blodsockerfall och kraftig sug under förmiddagen. Vilken gör att man lätt känner sug efter att småäta som inte är bra för kroppen eftersom det blir som en berg- och dalbana för blodsockret.
  • Undvik att äta 3 timmar innan läggdags! Att inte äta något innan läggdags kan minska fettnivån, förändra matvanorna och göra en hungrigare på morgonen så man kan äta en rejäl frukost, då blir det lättare att kontrollera sina sug under förmiddagen. Om man vill ha ett mellan mål ät då grönsaker eller frukt.
  • Måltidsstorlek: Skapa ett mönster av mindre mål som ska ätas regelbundet under dagen. Man får bättre kontroll över matbegären
  • Undvik för salt mat! Det kan leda till sötsug, njursjukdom och högt blodtryck.
  • Ät långsamt! Detta avhjälper matbegären och man blir mätt snabbare än om man hade slängt i sig maten.
  • Variera kosten! Undvik att äta mjölkprodukter, bröd, mjölprodukter, ägg, majs och soja för ofta, om du äter mycket av detta kan det skapa en allergi. Försök äta dessa produkter ungefär var tredje till fjärde dag istället.
Tidigare komma-i-form inlägg
Komma-i-form, yttre kroppstrimmningen
Komma-i-form, motion
Komma-i-form, inre kroppstrimmningen del 1
Komma-i-form, inre kroppstrimmningen del 2

Kommentarer
Postat av: Amanda

Nej det betyder inte så mkt. för mig heller... Ville bara att någon annan skulle noppa brynen så de ser lika ut i alla fall, sedan är det ju bara att noppa det som växer ut själv (:

2008-03-14 @ 19:43:34
URL: http://shoulderson.blogg.se
Postat av: Jannike

Nej du... det blir ingen förändring av matvanor för mig. Skulle jag försöka tänka på allt det där så skulle jag ju aldrig kunna slappna av! Nej icke... här ska levas fullt ut. Haha! Jag har inte tid med att oroa mig för vad jag äter.

...Så länge jag mår bra.

2008-03-14 @ 21:47:39
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: LinnRuby&Millan

bra tips:)

2008-03-15 @ 09:48:18
URL: http://linnruby.blogg.se
Postat av: Ida

bra tips ju :)

2008-03-15 @ 12:08:58
URL: http://idahbj.blogg.se
Postat av: Anonym

Aa :)

2008-03-24 @ 19:43:49
URL: http://louizevarnamnet.blogg.se
Postat av: Karolin

Tack kära du och tack för tipsen :) Måste verkligen komma i form nu :/

2008-04-01 @ 20:16:37
URL: http://karolin87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0