Grannarnas dag, 17 maj.

Grannarna Norge hade nationaldagen igår den 17 maj. Jag följde med Morfar på en 3 timmars biltur till våra släktingar i det andra landet där alla bar fina folkdräkter och lekte lekar dagen till ära.

Alla har norska flaggan framme.


Norge är ett av de länder som jag tycker har världens vackraste landskap.


Jag tycker vi också borde fira våran national dag mer som Norge. Vi har iallafall fått så att det är en röd dag, men vad gör folk på nationaldagen? Vi firar midsommarafton mycket mer än våran självaste nationaldag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har en rolig tävling på bloggen där man kan vinna ett härligt paket.

hoppas du inte blev sur för jag tipsar.

vissa blir jo de.

kul om du deltar!

www.enlitentax.blogg.se

2008-05-18 @ 22:45:09
Postat av: Anonym

jag har en rolig tävling på bloggen där man kan vinna ett härligt paket.

hoppas du inte blev sur för jag tipsar.

vissa blir jo de.

kul om du deltar!

www.enlitentax.blogg.se

2008-05-18 @ 22:45:10
Postat av: Petra

Vad tråkigt att ni har mulet.. Här strålar solen men det är ganska kallt i luften. Men sol som sol! :) Kram

2008-05-19 @ 14:32:11
URL: http://lemango.se
Postat av: Jessica Anshagen

Hej :)

Hoppas du får en jätte bra dag!

2008-05-19 @ 15:01:03
URL: http://www.jessi.se
Postat av: Estelle

skoj bild!

2008-05-28 @ 16:21:57
URL: http://estelles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0