Sen update fran HongKong

Ursakta uppdateringen, har varken haft lust eller en bra data att kunna skriva ifran. Vi har lamnat Thailand nu eftersom 4 veckor men sol och bad och ar nu i HongKong som ar en ritkigt haftig stad som jag sjalv skulle klassa tillsammans med NewYork och Paris. Hoga skyskrapor med mycket ljus. Alla nationaliteter pa invanarna. En stad som aldrig sover helt enkelt.


Vi var pa Avenue of Stars i HongKong och till hoger ar varan gata i HongKong.


Vi fick lite problem i passkontrollen nar vi lamnade Bangkok, Thailand. Dem sa att vi hade varit i Thailand for lange utan visum. Men vi har ju gatt efter turistvisum som galler 30 dagar i Thailand utan visum, och vi har planerat noga for att inte overskrida de dagarna. MEN! Detta turistvisum galler bara om man kommer in med flyg och vi kom in med farja fran Malaysia och da far man bara 15 dagars visum och detta saklart utan att vi har vetat nagonting. Vi har alltsa varit olagligt i Thailand i 12 dagar utan att ens veta om det. om vi hade vetat detta hade vi saklart forlangt visumet men nu var det ingen som informera oss om detta alls. Sa vi akte pa en varsin bot och det skulle inte bli nagra problem att atervanda till thailand om vi ville det :)


Vid varan pool mitt i ingenstans. Det ar Holiday.


I Bangkok sa hade jag feber och valdigt ont i halsen men det har gatt over nu, jag lag en hel dag for nagra dagar sedan for att verkligen bli frisk och lata kroppen vila sa nu ar jag bara lite snorig och halstabletter hjalper bra :)
Bangkok var vi inte sa jatte fortjusta i, visst mycket marknaden och mat men det ar sa skitigt overallt och bara turister. Jag och Caroline gillar de mer morderna staderna, nu som HongKong som ar liknande Singapore att man far bota flera 1000 kr om man slanger skrap pa gatan eller ater mat nere i tunnelbanan, vilket gor staden valdigt ren.

Idag ska vi aka tag fran HongKong in till Kina och upp till Shanghai, en tagresa pa ca 20 timmar, uff! Det kommer att kannas, men vi har lite bocker att lasa, en kortlek och fika sa vi ska nog halla oss sysselsatta.

Jag mailade hostelet vi hade bokat och beratta att vi skulle komma en dag senare an vi bokat och da maila dem tillbaka att hostelet var nedlagt. Vad bra att dem mailar om sant!! Vi har haft bokningen sedan oktober pga av visumet men inte har vi hort nagot om det, sa det var tur att jag mailade dem sa vi snabbt kunde fixa ett nytt boende. Vi borjar med Shanghai i 2 dagar, om vi gillar det stannar vi langre sedan ar det bara Peking kvar pa denna underbara resa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0