Shanghai

Som jag sa sa hade HongKong mycket fina byggnader som lyste om kvallen.

Vi ar  inne pa varan andra dag i Shanghai och Kina. Tagresan hit tog 20 timmar fran HongKong men det gick valdigt bra. Kineserna gillar att fika valdigt mycket har vi markt. Dem hade redan borjat fika innan taget ens hade borjat rulla och satt nog precis hela vagen och hade nagonting i munnen, hur kan dem sma fa in sa mycket?


Idag har vi varit och kollat in de riktigt stora byggnaderna har i Shanghai. Ett hogt torn och sen en byggnad som ser ut som en kapsyloppnare. Vi gick langs floden och har tittat pa alla fina blommor. Det ar var har i Kina nu med gud vad varmt det ar. Jag gissar pa att det ligger mellan 25-30 grader. Vi som trodde att vi skulle frysa har sa vi hade valdigt tur att det blev en fin var har :)


Vi blir valdigt ut tittade har i Kina, eftersom vi verkar vara dem anda vita, ar langa, unga och blond. Folk tar kort pa oss precis hela tiden och kommer fram och vill ha kort pa oss tillsammans med dem. Sa har i Kina far man kanna pa hur det ar att vara kandis. Vi har sakert tagit kort tillsammans med 30 olika personer den har eftermiddagen och 50 st som smygtagit pa oss. Smygkortet ar det forstas killarna som tar, haha.


Kandis for en dag.


Imorgon aker vi tag upp till varat sista stopp, Peking. Vi ser sa mycket fram emot att fa ga pa den kinesiska muren och se HImmels Fridens Torg "varldens storsta torg" och fa uga in den sista njutningen av Kina. Vi ar sa glad att vi tog detta land med och inte bara tog Bangkok som sista stopp.

En bankomat tog mitt kort igar nar vi kom hit men som tur var har jag tagit ut pengar sa jag klarar mig anda till hemfarden. Kortet ar sparrat och ett nytt ar pa vag hem till Sverige, sa mamma och pappa ni kan vara lugna.

Kommentarer
Postat av: carro

hej kolla gärna in min blogg:)

www.carrosundqvist.blogg.se

2009-04-23 @ 17:13:31
Postat av: Anonym

Kolla gärna in min blogg !:D

2009-05-02 @ 18:41:05
URL: http://niinno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0