Skydiving och Bungyjumping

Inlagget ni alla har vantat pa, hoppas jag! Igar gjorde vi skydiving pa morgonen och sedan pa eftermiddagen gjorde jag aven Nya Zealand storsta bunyjumping.
Bada ar sadana otroliga upplevelser att man inte kan beskriva kanslan for nagon som inte har gjort det, man maste helt enkelt gora det sjalv.  sa gardagen var en av de mest galnaste dagarna jag har haft och nagonsin kommer att ha i mitt liv.

Pa skydivingen fick vi ta pa oss en tunn overall, mossa, glasogon, handskar och selen som man aknde sig som en bebbis i! haha   Sen fick vi traffa snubben man skulle hoppa med och aven sin egen fototgraf som har tagit bilderna i luften. Fotografen hoppar ut med oss med en kamera pa huvet och tar kort med tanderna, vilket jobb!

Sen fick man sitta dar pa flygplanskanten 3,6 km ovanfor marken och hoppa ut, snurra runt runt runt och det kicklades sa mycket i magen att jag bara skrattade av gladjen! Det kandes inte som att man foll, det kandes bara som att luft som tryckte mot en, att man var pa samma hojd hela tiden. Sen nar fallskarmen kommit ut sa svava vi bland bergen, sa vackert! Vi snurrade lite och jag fick aven testa att styra lite. allting var sa litet, man forstod inte att det var den riktiga marken man var ovanfor utan det kandes som man flog over miniland eller nagot men det var riktigt vagar, riktiga hus och allt, sa svart att forsta, det var sa overkligt! Nere pa marken motte jag upp caroline och vi hade bada overlevt fallet och alskade det! 


Senare pa eftermiddagen var det dags for min Bunyjumping, Nya Zeelands hogsta.
Ni som kanner mig vet att jag aldrig ar nervos och det var jag inte men nar jag stod dar och skulle hoppa gick tanken "ska jag verkligen gora det har?" men jag bet mig i lappen, killen bakom mig raknade till 3 och jag hoppade. jag har ALDRIG skrikit det skriket jag skrek da, maste ha varit mitt dods skrik och vilken lattnad nar man kande att repet drog tillbaka en och man var saker. Man lossade fotterna genom att dra i ett rep sa man satt up medan man firades upp.


Killen som jobbade dar sa "what a scream!"   hahaha och jag haller med honom, jag skrek ut all energi jag hade for jag var sa trott efterat sa jag bara ville ga och lagga mig. Sa min slutsats ar att Skydiving och bungyjumping har med att gora att man ar i luften men guuud sa olika saker det ar!

Detta ar jag ritktigt stolt over mig sjalv att jag har gjort, jag alskar den kanslan!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Shit vad häftigt det ser ut. Den där bungyjumpingen går inte av för hackor.. Nu är jag så avundsjuk så det spritter i benen! Härligt att du gjorde det, och på samma dag båda två haha. Bra gjort!!

2009-02-18 @ 17:34:34
URL: http://vacillating.blogg.se/
Postat av: Jannike

Eh ja det där Bungy Jumping prylen var ju ehm... aaaaaningen högre än den jag hoppade ifrån i somras ja. Haha.



Häftigt! :D Du är så modig.

2009-02-18 @ 19:42:54
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: josefin

du e ta mig fan inte klok!! hihi you go girl!

2009-02-18 @ 23:29:22
Postat av: Anna

Fan vad coolt!!!!

2009-02-19 @ 14:51:10
URL: http://annakjonsson.blogg.se/
Postat av: jackie

jäklar vad du vågar! jag skulle aldrig göra något sånt, för himla rädd ;P

2009-02-21 @ 17:13:50
URL: http://fashionistadiary.blogg.se/
Postat av: amanda

ey du har snott mitt namn! jag heter också amanda strömberg ;)

2009-02-21 @ 22:01:46
URL: http://mearea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0