Vi befinner oss i en fis stad

Ja ni laste ratt. Vi ar i en stad som heter Rotorua har i Nya Zeeland, ligger 3,5 timmas bilfard soder om Auckland.
Det luktar fis har! Dem har sanna har kallor som det ar svavel i eller nagot, sant som bubblar och luktar frukansvart sa hela stan luktar fis.
Som jag sa idag nar jag och Caroline satt ute och at middag, det kom en vindpust "alltsa det ar som att bli fisen ratt i ansiktet!", det ar helt sjukt, tur att vi aker harifran imorgon da vi aker till Auckland.

Att dessa smasjoar kan forpesta hela staden?!   usch


Innan vi kom hit var vi i Lake Tepako, en liten by med varlden finaste utsikt over sjon och bergen. Jag och Caroline passade pa att bada i sjon. Vi trodde namnligen att det var Nya Zeeland storsta sjo sa vi var tvungen att bada i den men vi fick reda pa senare att den inte ens var i narheten av att vara den storsta sjon i landet, hahaha! sa vi badade i det iskalla fjallvattnet av ingen anledning sen lag vi mest och solade. harligt!

Badar i iskalla Lake Tepako


Nu har vi vara sista dagar i Nya Zeeland, pa onsdag kommer vi resa hela dagen for att ta oss till Singapore och Asien.
Vi langtar efter att sitta i planet bara for att lyssna pa musik, haha! Musik ar nagot man saknar mycket. Sen ar det mysigt att titta pa film nar man flyger med sa vi overlever resan. Vi mellanlandar i underbara Australien och blir dar i 5,5 timma sa vi far njuta av lite varmare breddgrader, Nya Zeeland har vi inte haft det jattevarmt men vi har bitit ihop och det har gatt fint. Harnast blir det Auckland dar vi ska gora stan och aka ut och se vulkaner.


Gor Queenstown osakert.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vad mysigt det ser ut! :)

/Mikaela

2009-02-22 @ 20:21:58
URL: http://mikaelaedelryd.blogg.se/
Postat av: Jannike

HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAAHA och det finns faktiskt folk som bor i den där staden? Jeez... inte platsen jag skulle välja att bosätta mig på om det konstant luktade fis! Haha.

2009-02-23 @ 10:08:28
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: mandy (svar)

ja jag håller med, grymaste namnet ever ;) och om det finns fler som heter som oss så hoppas jag att dom lever upp till det lika bra som vi gör haha

2009-02-23 @ 12:38:12
URL: http://mearea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0