Detta med otur

Ja nu ar det annu en grej som gor Amanda saaaa (INTE) glad.
min kamera ar trasig, av ingen som helst anledning, den bara kande for att "nae nu ska jag inte funka mer". Sa tillat mig att vara pa samre humor eftersom allt under denna resa gar skit for mig. Mitt bagage forsvinner, min mobil gar sonder, min kamera gar sonder.... vad finns kvar nu som gor att det kan bli varre? vore val om Caroline dog, men da ger jag upp, det ska jag inte nu. imorgon gar jag upp tidigt for att leta reda pa en kamera affar som kanske kan hitta felet, hoppas. annars ar det bara att slanga upp pengarna och kopa ny da, vill inte!

Vi lamnade Olivia och Perth efter harliga 5 dagar dar. Och det var roligt att traffa olivia igen, men denna gang ska det inte ga 2 ar innan vi ses igen. Sista kvallen var vi hemma hos henne och at middag med hennes foraldrar och sen spelade vi en massa biljard som ar min och Carolines nya hit pa denna resa.


Vi har varit i Sydney under 3 harliga dagar och gatt o gatt o gatt. sa vi har nog sett allt dar.
Forsta dagen var vi pa akvarium och ett liknande zoo men att med vissa djur var det inget glas eller galler sa vi fick se koalor och kangrus pa riktigt nara hall.


Andra dagen gick vi pa en gratis rundtur i Sydney och sag Chinatown, Operan, Harbour Bridge och en massa annat. Sen akte jag och Caroline upp i Sydney Tower.


Dag 3 gick vi pa stan och shoppade lite, franomed nu ar det shoppingforbud tills vi kommer till asien, detta ar farligt!
Vi bokade aven ett surfinglager pa 5 dagar sa kommer vi samtidigt mer norrut. Sa vi ska surfa pa olika platser under 5 dagar, ska blir riktigt spannande.

Nu har vi varan andra dag pa den kanda stranden BondiBeach utanfor Sydney. Vi badar i de enorma vagorna och battrar pa brannan och slappar medans vi kan. Imorgon kommer Anna och Malin hit sa da ska vi passa pa att traffa dem innan vi drar ivag pa surfinglagret pa onsdag.

Kommentarer
Postat av: issa

Åh, vad roligt Amanda! Jag är inte aalls avundsjuk, nejnej! Hoppas att ni är rädda om er, så att vi kan leka när ni kommer hem sen!

2009-01-19 @ 13:03:37
URL: http://ground.blogg.se/
Postat av: Jannike

"vad finns kvar nu som gor att det kan bli varre? vore val om Caroline dog, men da ger jag upp", ahahaha så kan du ju inte säga!!! Hemska tanke. Haha. Amanda... oj oj oj. Men that sucks with the camera!! Hur kommer det sig att sådant alltid händer i opassande tillfällen?? Ett par månader efter att jag kommit till USA så dog ju min gamla kamera helt utan anledning också, bara bestämde sig för att sluta funka liksom. Dååålig timing!



Hoppas du har det bra annars, för det ser så himla härligt ut på dina bilder! Jag blir avundsjuk, men på ett väldigt bra och unnande sätt. :)

2009-01-19 @ 15:02:27
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: Anna J

Underbart!!! Inte det med allt skit men bilderna!

2009-01-20 @ 17:15:32
URL: http://annakjonsson.blogg.se/
Postat av: Minna

Åh härligt det ser ut :)

2009-01-22 @ 19:02:12
URL: http://minnaaas.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag vill höra om surflägret!! Hoppas allt är bra, bortsett från kamera-döden. PUSS

2009-01-24 @ 13:35:36
URL: http://vacillating.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0