Perth, Australien

I lordags kom vi hit till Perth Australien efter 10 underbara dagar i SydAfrika, vi far se om nagot slar det!
Vi gjorde jattemycket i Kapstaden. Den sista veckan var vi ut pa Hajsafari, fick vara i en bur i havet med hajar runt om kring, riktigt haftigt. Jag var inte sa radd som jag trodde att jag skulle vara.


Sen har vi varit ute pa Cape Point och kollat pa pingviner, jattegulliga.
Langs vagen stotte vi aven ihop med vilda babianer, Vi stannade bilen och dem var precis utanfor. Det var jatte haftigt. en snubbe med bil langre bort lamnade sin bil med framrutan oppen, Den enorma och farliga babianhannen sprang fort till bilen och hoppas in genom rutan ochg borjade leta mat! Det var facinerande att se men inte sa kul for killen med bilen, haha


Cape Point


Vi var ut pa kakstadstur, dar de allra fattigaste bor. det var intressant att se. Nagot sa overkligt men som ar vanligt. Vi traffade manga sota barn som bade kramades och slogs. haha
Vi var ut pa Robben Island och kollade pa fangelset dar Nelson Mandela satt i 26 ar pga sina politiska asikter.

Kakstad - Nelson Mandelas cell


Har i Perth tar vi det lugnt. Vi traffar Olivia, shoppar, solar och badar. Vagorna ar sa hoga sa det ar lite laskigt att bada. haha
Det ar jattekul att traffa Olivia igen, var 2 ar sedan sist men anda kanns allt helt normalt. Jag har ett australienskt nummer, sa vanner om ni vill ha det far ni kommentera.
min mobil blev overkord av en bil har sa den dog, lite sorgligt. Jag har haft den varje dag i 4,5 ar sa det kommer bli jobbigt att slanga den med min separationsangest. Men jag fick Olivias gamla mobil iaf, sa snallt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0