Skatteåterbäring

Usch vad jag sov dåligt inatt, jag somnade inte förrän efter kl 3. Jag låg och vred mig i timmar, kanske något som grubblar mig?

Jag kan iallafalla nu berätta att jag har det bra ekonomiskt igen, efter dessa veckor efter resan så har jag haft det riktigt knapert och har fått låna pengar till hyran av föräldrarna. Men efter tuffa tider kommer bättre tider. Igår fick jag tillbaka 11800 kr på skatten!! Så nu kan jag betala tillbaka mina skulder och köpa den mat jag vill och unna mig något fint.
Mamma har varit orolig på hur jag klarar mig och sagt att jag får låna pengar, men jag vill inte låna pengar och göra skulder till folk. jag vill klarar mig själv fast att det är jobbigt psykiskt att inte ha pengar så skulle jag må ännu sämre att låna pengar som sedan ska betalas tillbaka. Och se.. I made it!

Om ca en timma ska jag väg och göra ett matteprov eftersom jag håller på att plugga upp mitt G betyg i MatteB från gymnasiet. Jag pluggade upp MatteA till MVG i höstas och nu satsar jag på samma för MatteB.
Jag älskar att ha gott om tid på mig på morgonen, slippa stressen, äta frukost och läsa morgon nyheterna. Jag sitter här nu i nymålade naglar och smuttar på det sista i min te kopp.


Men vad tusan ska jag göra med håret idag?! Jag har stått i spegel och testat det mesta, kanske är det en sådan dag då inget passar för att man ska känna sig nöjd.. suck.


Dagen kommer även att spenderas med Elin och jag kommer inte hem förrän kl 2045 ikväll med tåget. Så imorgon börjar min jobbvecka på tåget igen, och denna vecka jag jag jobba en extradag så det blir 8 dagars jobb. Tufft men vi har ju midsommarafton att se fram emot nästa helg, jag hoppas på fin väder :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag kunde inte heller sova inatt. Tror jag somnade efter tre-tiden någongång. Vi skulle ha ringt och hållt varann sällskap! Lycka till på provet gumman. och grattis till pengarna.. fan, jag fick inte tillbaka mycket alls.

2009-06-10 @ 13:41:48
URL: http://vacillating.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0