Snö i Storlien

Imorse när vi kom till Storlien med tåget, så snöade det. Det är den 3 juni och det snöar i Storlien! det är ju galet, så skönt att man inte bor där! Jag pratade med en dam som bor där och hon sa att det inte var något ovanligt men det är lika hemskt varje år, haha! Det förstår jag! Så det låg lite snö fläckar på marken som kommit dit under natten..

Snö fläckar och kyla i Storlien

Vi har fått en liten kamrat på Östersunds centralstation.
En liten harbebis bor under växeln precis bakom mitt tåg, han satt där lungt och stilla, brydde sig inte alls om allt folk som gick på perongerna, harar brukar ju vara jätteivriga! Men han var så lugn, så liten och söt!  Sen på kvällen när vi kom tillbaka från Storlien så var han runt där och åt ogräset på spåret. Jag hoppas att han aktar sig för att bli överkörd av tåg eller bli ihjälklämd av växeln.

Vi har ett mission Anna, vi måste döpa våran nya vän :)

Kommentarer
Postat av: Sofy

grymt amanda! i sommar får vi ut å ragga, haha ;) jag vill också ha en harunge!

2009-06-03 @ 23:58:02
URL: http://jibbmania.blogg.se/
Postat av: Anonym

harungen är söt men du är banne mig sötare. Saknar dig!

2009-06-04 @ 22:00:19
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0