The List

En lista där ni får lära känna mig själv, lite bättre

ALLMÄNT

1. Vad heter du? Anna Amanda Strömberg
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Jag är nöjd med Amanda, men Jasmine är ett fint namn.
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Oscar
4. Född? 26 juli 1988 i Östersund (Lejon)
6. Vart bor du? Östersund
7. Bott utomlands? Ja, i Paris Frankrike
8. Vad jobbar du med? Jag jobbar som tågvärd på mittnabotåget mellan Östersund-Åre-Storlien

9. Vart skulle du vilja bo? Paris och Stockholm
10. Vad vill du bli när du blir äldre?  Riktigt svårt.. Men vill ha ett jobb som inte är sittastillande, där jag träffar mycket folk och tjänar bra. Gärna eget företag eller annat chefarbete.

11. Familj? Pappa Patrik, Mamma AnnMari, Lillasyster Emma (18) och Lillebror Oscar (15)

12. Vad heter dina mor- och farföräldrar? Yngve&Malin - Lennart&Agnes

  
UTSEENDE
1. Hur lång är du?
175 cm
2. Hårfärg och frisyr? Tjockt, självfall, mörkblond, lite uppklippt med lång lugg.
3. Ögonfärg? Blåa
4. Mest nöjd med? Ögonen och axlarna
5. Minst nöjd med? Näsan och låren
6. Skostorlek? 35/36
7. Glasögon/linser? Nej
8. Har du några piercingar/tatueringar? 6 hål i öronen, 1 piercing i naveln och en tatuering på nacken/ryggen

FAVORITER
1. Filmer? The Notebook, Australia
2. Land? Frankrike, SydAfrika och Australien
3. Årstider? Sommar & Vinter
4. Mat? Mjölkstuvade Makaroner med korv
5. Djur? Hund & Häst
6. Färg? Svart
7. Parfym? Heiress av Paris Hilton
8. Tv-program? Americas Funniest Homevideos, Desperate Housewifes, Jackass
9. Ämne i skolan? Idrott
10. Sysselsättning? Träna, Resa, Shoppa, Familj, Vänner

11. Godis?: Choklad.

BLANDAT
1. Kan du några andra språk än svenska?
Jag talar engelska och franska flytande. Och jag börjar lära mig mycket norska tack vare jobbet :)

2. Hur sover du? Jag skulle nog kalla mig som en bulldog. Tar mycket plats, rör mig mycket, låter mycket och sover underbart!  haha

3. Vad är du beroende av? Mat, sällskap och träning.
4. Vilket land kommer du i från? Sverige
5. Vad skulle du göra om du vann 1 miljon? Sätta in det på mitt sparkonto och använda det när jag ska studera.
6. Vem är din förebild? Farfar, Isabella "blondinbella" Löwengrip och Nelson Mandela. En salig blandning ;)

7. Läser du dagstidningen? Jajjemen! Om jag inte är på jobbet eller hos päronen så läser jag nyheter på Internet.
8. Vad köpte du senast? Bröd
9. Har du nåt husdjur? Nej tyvärr :(
10. Var bor du? I en etta i Östersund

11. Hur många barn vill du ha? 3 st kanske tillomed 4 st. Jag älskar barn.


Jag utmanar alla att göra en egen lista. Länka gärna så jag får lära känna er!

Kommentarer
Postat av: Shopalicious

Sv: Oh ja, det gör jag med! Budget är superfint det. Man känner sig så lyckad när man kommer hem ed något billigt men samtidigt snyggt (a) :D

2009-06-09 @ 23:20:21
URL: http://shopalicious.blogg.se/
Postat av: Shia Fan

Hej, är du ett Shia LaBeouf fan?



Kika då in på den här bloggen!

http://shiaalabeouf.blogg.se

2009-06-10 @ 01:41:05
URL: http://shiaalabeouf.blogg.se/
Postat av: aftab

titta gärna in på min blogg, vad betyder livet för dig, svara under rubriken life to me



jag tror jag kopierar dina frågor;P ;)

2009-07-22 @ 16:09:01
URL: http://xayalala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0