Vatten

Vatten är det viktigaste för mänskligheten, utan vatten skulle vi alla dö, men ändå underskattas vatten så mycket.
Jag dricker nuförtiden enbart vatten. Mjölk, läsk eller saft tilltalar mig inte alls. Vanligt kranvatten är gott, rent, nyttigt och billigt.

För er som inte gillar vatten men behöver få i er mer kan smaksätta vattnet. Jag brukar lägga i lite citronskivor, eller varför inte gurka? lingon? äpplen?  Lägg i vadsomhelst och ha vattnet i en tillbringare i kylskåpet.

Därför är vatten så bra!
- Ett bättre skydd mot en del sjukdomar

Om du dricker mycket vatten så minskar det risken för tex. förkylningar, förstoppning, njursten, urinvägsinfektioner och urinblåsecancer.

- Förbättrar ditt utseende

Om man inte ger sin kropp tillräckligt med vatten kommer det att märkas på hyn. Man blir uttorkad, vilket kan ge mer rynkor och fnasig hy. Se till att dricka tillräckligt så håller man sin hud jämnare, spänstigare och mindre rynkig!

- Minska i vikt

Man kan lätt förväxla törst med hungerkänslor och småäter när kroppen egentligen behöver vätska. Genom att dricka vatten känner man sig också mättare och suget minskar.

Man ska ungeför få i sig ca 1,5 liter vatten om dagen, utöver det som finns i maten. Och drick inte småklunkar ofta under dagen, det är inte bra för hjärtat. Utan drick någon deciliter mer sällan under dagen.
Under träning, varmt klimat och sjukdom (feber, förkylning) kräver kroppen extra vätska så då är det viktigt att dricka mer än vanligt för att inte kroppen ska bli uttorkad.


Kommentarer
Postat av: Jannike

JAG ÄLSKAR VATTEN!!! <3 I USA fick jag alltid höra av mina värdbarn:



"Jannike... why do you always drink water? Don't you have milk in Sweden?"



Hahahaha. Nej men jag är verkligen besatt av vatten, det är det enda jag dricker också. Saft, läsk och mjölk går bort. Och allt annat också. Haha. Länge leve vatten!

2009-06-09 @ 13:16:37
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: fotonich

Älskar med vatten, bästa drycken som finns! (:





Frågestund i min blogg, ställ en fråga ? (:

2009-06-10 @ 09:24:33
URL: http://fotonich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0