Khao Lak

Nu har vi varit i KhaoLak i 4 dagar sa imorgon drar vi mer norrut och komemr att spendera hela dagen i en buss med thailandare. men vi ar van med vara resdagar nu sa vi har lart oss att sova mycket under dem dagarna.

Det var har i KhaoLak som tsunamin tog ganska hart sa det star kvar manga tomma och rasna hus.

Vi har varit och kollat pa en polisbat som nu ligger 2 km fran havet som tsunamin tog in, helt galet! Eftersom den var ju langt ute pa havet den dagen och kom in sa langt pa land.


Har i KhaoLak har bade jag och Caroline haft lite otur med halsan. Caroline har haft mycket problem i magen, haft ont och behov av toalett hela tiden. Jag har som vanligt haft problem med urinvagarna men jag gick pa ett apotek och fick antibiotika pa en gang sa nu ar vi pa battringsvagen igen.

I Phuket innan vi akte till KhaoLak fick jag traffa mitt enda kusinbarn for forsta gangen, dem var dar pa semester. Lille Milou pa 6 manader. Thailandarna kallade honom for LillBuddha for att han ar liten,tjock, vit och glad, men det var tydligen en bra sak att bli kallad sa. Han var en riktig goknul som skrattade mycket.


Jag med Milou "Little Buddha"


Vi har bara 1 manad kvar nu av varan trip, pa vag upp narmare mot Bangkok sen ar det bara Kina kvar. Kanns lite trist. Men lika bra det eftersom reskassan borjar bli anstan mer an tom, haha!

Kommentarer
Postat av: Malin

snygg design, gjort den själv?

kul att vara ute och resa själv sitter jag här när det snöar ute. xD

2009-03-27 @ 18:35:16
URL: http://maaylins.blogg.se/
Postat av: Anja

Hej!!! Hur många år är du. jag vill börja komenter växla med någon. Man skriver till varandra med hjälp av sina bloggar.Skriv gärna komentar på min blogg om hur många år du är och om du vill komentar växla.

2009-04-01 @ 18:50:11
URL: http://anjahg.blogg.se/
Postat av: Anonym

ååh va läckert ! har varit på exakt samma ställe och stått framför samma båt :)

2009-04-06 @ 19:37:55
URL: http://hcwendy.blogg.se/
Postat av: Fie

Hej! Vill du läsa en rolig, snygg och åsikts-stark blogg? Kolla då min! Ha en bra dag:)

2009-04-07 @ 19:02:38
URL: http://iwearahalooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0