Beijing - Resans sista andetag

Ja som ni kanske har märkt så har jag och Caroline nu kommit tillbaka till Sverige efter 4 månader på resande fot i 9 olika länder. Under resan har vi lärt känns oss själva och varandra. Vi har aldrig bråkat eller varit osam vilket har varit en av de bästa sakerna, att vi har kommit så bra överrens fast att vi in princip hr suttit ihop dag och natt i 4 månader.

Jag kom hem till Östersund i söndagskväll och började jobba i torsdags, jag gillar att komma in i vardagen på en gång.
Jag har hunnit gått igenom deklarationen och posten hemma, försökte även få in alla mina nya kläder i garderoben, allt gick inte in så det blir nästa veckas uppdrag.

Många frågar mig vilket som var det bästa landet, men det är så svårt att favorisera just 1 land eftersom vi var i 3 olika kontinenter alltså länderna är så olika men om jag ska rekommendera ett land att prioritera att åka till så är det absolut SydAfrika.



Vårat sista stopp på resan var Kina huvudstad Beijing/Peking. Vädret var härligt, blommorna var färg granna i vårsolen.
Vi har promenerat på den Kinesiska muren, kollade sött på pandorna i Beijing Zoo som är ett av världens 10 största zoo:n, Gick igenom den förbjudna staden, drack kinesiskt te och kollade på tecknade får på tv:n.
Kineserna tappade hakan när vi åkte tunnelbana, det fotades och dem spanade in våra skor för att se hur vi kunde vara så långa.



På den kinesiska muren som aldrig tar slut...


Cutie Panda


Den förbjudna staden


En fantastisk resa som kommer att sätta sig på minnet och i hjärtat för livet. Alla borde göra en sådan resa. Nu när man har kommit hem kan man sitta och tänka tillbaka och verkligen inse hur stort allting är som man har gjort.
Första kvällen utan Caroline var nästan lite jobbig, jag sov jättedåligt och sedan när jag vaknade undrade jag vart Caroline var.
The Big Trip är nu över men i minnet lever den förevigt.

Kommentarer
Postat av: Jannike

Åh vad härligt ändå att ni är hemma, så att vi vet att resan fick ett riktigt bra slut och allt! You did it!! :D Jag har följt eran resa genom att titta på alla dina och Carolines bilder på Facebook, och det har varit jätteroligt! :D Tack för att ni har tagit er tid att ladda upp bilder på Fejsboken under erat resande! Och hoppas omställningen till Sverige inte blir allt för hård!

2009-05-03 @ 11:53:19
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: Nathalie Vesterlund

Ja, jag skämms lite nu :(

2009-05-03 @ 13:57:08
URL: http://vesterlunds.blogg.se/
Postat av: Ida Annie

Åh. Vad roligt att ge sig ut på den typn av resa med en vän... måste varit något så enornt givande och spännande!

2009-05-05 @ 02:25:28
URL: http://stylebyida.blogg.se/
Postat av: Jannike

Och förresten vad roligt, för jag vill verkligen åka till Sydafrika, men alla sydafrikaner jag känner anser att jag borde hålla mig hemma. Haha! Jag litar på dig istället Amanda. ;)

2009-05-05 @ 10:31:27
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Jisses vilken resa ni gjort! Skönt att vara hemma?

2009-05-07 @ 22:56:38
URL: http://cillenl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0