Tänk att alla blir äldre utom jag..

Så har jag tänkt ofta den senaste tiden, "Tänk att alla blir äldre utom jag". Jag skulle själv kunna räkna mig som att jag fortfarande är 17 år, men i fall man kollar på siffror så fyller jag 21 år i sommar. När jag kollar siffrorna får jag nästan lite ångest, varför ska tiden gå så fort? Hur ska jag hinna med allt jag vill? Så jag räknar mig själv som 17 år så känner jag mig ung.

Jag försöker också tänka "Idag är du yngre än vad du någonsin kommer att vara" och den meningen får mig att fånga dagen och inse att det finns alltid någon som är äldre än mig och att jag har gjort och upplevt mycket, fast att jag inte ens har fyllt 21 år.

Men jag tänker ofta på att livet går fort när jag inser hur mina småsyskon bokstavligen växer ikapp mig. Min lillasyster fyller 18 år idag, hur går det till när jag är 17?!  haha  Och min 6 år yngre lillebror växte om mig för länge sen, det är då man önskar att vi fick vara små igen och bara vara små, vi mot världen.


Bild tagen 2006 - Syskonkärlek

Imorse vaknade jag utvilad. Efter tuffa 7 första dagar på jobbet så fick jag sova oavbrutet i 11 timmar i Emma's (min syster) underbara sköna säng. Sen åt jag frukost och slappade. Jag stack ut på en 8 km lång joggingrunda runt frösön, vilket innebär många backar, mina ben skakade bra några gånger men jag klarade hela vägen :)

Min syster fyller alltså 18 år idag och det firades hos Farfar o Karin med middag och tårta med släkt och pojkvänner.
Och sen förstås var nästan hockeyn det intressantaste för gubbarna medan Syrran öppnade alla sina presenter och vi åt massvis av den supergoda tårtan.



En av mina favoritbilder på mig och Emma. Här är vi 6 och 3 år, midsommarafton syns väl, en riktig sommarbild som man blir glad av.

Nu ska jag njuta av en helg i Åre och Järpen med underbara vänner.

Kommentarer
Postat av: Julia

sv: va bra då! hitta du nåt du gilla? :D

jag känner verkligen igen mej i dina tankar här! herre gud jag är 21 lixom.. på ett sätt känner jag ju mej mognare än när jag va 18 fast ändå det går lite väl fort tkr jag :/

2009-05-08 @ 00:24:38
URL: http://littlemisstrouble.blogg.se/
Postat av: Fanny Bunny

snyggt efternamn!

2009-05-08 @ 17:41:39
URL: http://fannu.blogg.se/
Postat av: Anna

Jo du vet ju hur jag känner.. blir inte ett år över tjugo och därmed basta!

2009-05-10 @ 23:17:14
URL: http://annakjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0