Update ur mitt liv

HÄLSA: Jag känner mig i lagom god form nu till slutet av sommaren, har tappat lite i vikt och tränar regelbundet på ett gym, vilket jag älskar! Jag har dock lite leverfläckar som ändrar sig och går sönder, ska kolla dem hos doktorn snart, jag hoppas det inte är något allvarligt.

EKONOMI: Min ekonomi är nog det bästa i mitt liv just nu. Efter att ha levt på en aupair lön i Paris i 8 månader så är en heltidslön lyx för mig. Jag sparar undan mycket, mer än hälften.

KÄRLEK: Den enda kärlek jag får är från mina vänner och familj. Och grannens hund som jag promenar älskar mig.
Alltså inte någon pojkvän, vill inte ha någon just nu heller. Killar är välkomna men inte pojkvänner ;)

JOBB: Jag trivs bra att jobba som tågvärd på mittnabotåget. Det är perfekt att jobba 7 dagar o sedan ledig 7 dagar och ändå få en heltidslön. Vissa dagar är jag riktigt less på sega resenärer, sura pensionärer, kaxiga tonåringar.. men va fan, jag bestämmer på tåget, om dem inte gillar läget är det bara att gå eller cykla, det är ju gratis!

FRAMTIDEN: Jag kommer att flytta ur denna  lägenhet 1 sep, den är i andra hand. Jag var och kollade på en lägenhet idag som jag i så fall även ska hyra i 2 hand. Den var jätte fräsch, har till nästa vecka på mig att fundera om jag vill ha den.
Jag och en kompis planerar jorden runt resa. Vi är på god väg i planeringen, vi behöver bara ett datum nu. Blir nog dec-jan någon gång. Och efter jorden runt resan, blir det antagligen tillbaka till tågjobbet eller tillbaka till Paris, jag vet inte ännu.

DENNA DAG: Idag har jag oh några kompisar varit på det nyrenoverade Storsjöbadet här i Östersund. Den kostade 120 kr inträde för badet och 160 med relax, så vi körde på med relax, blev ju bara 40 kr till. Och det var sååå värt det!
Riktigt fräscht och vi fick basta, duscha, småäta lite snacks. Sedan fick vi även en ansiktsmask och gå in i en bastu och en i personalen gjorde lite dofter o sådant som var bra för huden. Sedan var jag och kollade på lägenheten. Ikväll blir det middag ute på stan och sedan blir det hem och sova, ska jobba extra imorgon.

Ciao så länge!  (2 år gammal bild på mig o lillebor, lovely!)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Härligt att det går bra för dig! :-)

2008-08-09 @ 20:24:43
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: MH

Seriös och bra blogg! :)

2008-08-10 @ 00:01:25
URL: http://www.metrobloggen.se/mh
Postat av: Julia

låter som du har det riktigt bra just nu måste säga :)

2008-08-10 @ 12:14:15
URL: http://littlemisstrouble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0