Komma-i-form, yttre kroppstrimningen

"Skönheten kommer inifrån" sägs det. Vissa håller med och vissa inte.

När man ser bra ut, mår man bra och självkänslan stärks. Har man en bra självkänsla och är trygg i sig själv syns det utåt. Detta är en kuggfråga för mig. Eftersom svaret finns åt två olika håll.

Vissa börjar med att jobba med det yttre för att stärka sin självkänsla, att man mår bra när man ser hur man blir snyggare, att man får de där fina arm musklerna man strävat efter, det stärker självkänslan. Vissa börjar inifrån, att jobba med psyket, när man fått självkänslan och styrkan syns det utåt och man strålar lycka.


Sommaren är pâ ingâng och det ar dags att börja i tid. Sâ ni som vill ha tips att komma i god form fâr gärna läsa mina inlägg och skriva själv vad ni tycker.

Jag tänker skriva ett litet inlägg i taget sâ det inte blir enorma inlägg.

DEN YTTRE KROPPSTRIMNINGEN

De första åldertecknerna och "att man inte har tagit hand om sig"-tecknen synd först på huden.

De största orsakerna till en snabbare åldrande hud:

  • Brist på motion
  • Otillräckligt med sömn
  • För mycket sol
  • Rökning
  • Hårda vindar & Kallt väder
  • Föroreningar
  • För mycket alkohol & Koffein
  • För starka tvålar och tvättmedel.
  • Dålig kvalitet på smink och sminkborttagningsprodukter. 

Dessa faktorer påverkar till början huden och med tiden även hela kroppen, organen och musklerna. Alltså dig!

Om du känner dig träffad av någon/några av dessa faktorer, tänk efter..mår du bra av det?

  
Vad tycker ni? Skriv gärna ner tips och âsikter, eller vad ni vill veta mer om.
Nâsta gâng skriver jag ner om motion.


Kommentarer
Postat av: JOsefin

jag ar fan traffad av alla...

2008-03-07 @ 13:38:48
Postat av: AMANDA svarar

synd om dig gumman.. tur att du är sâ jäkla snygg ändâ! ;)

2008-03-07 @ 13:41:04
URL: http://amandas.blogg.se
Postat av: Katerina

Hej Amanda!

Jag råka komma in i din blog när jag surfade om träning och så. Men vad jag ser hade jag tur för att du löste några frågor jag hade. Det är så att jag är en tjej som är 15 år om 2 mån, väger 61 kg och är 174 cm lång. Jag börjar inse att jag börjar bli tjock och börjar få celluliter. Det har gått nästan 3 år sen jag slutade träna basket och jag vill fixa ett tränings schema ock kost som ska hjälpa mig med att få en fin kropp. Och framför allt göra så att jag mår bättre. Skulle du kunna hjälpa mig=)?

2009-08-14 @ 23:59:44
URL: http://cattaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0