Samma plan men olika vägar

För ett år sedan, gick jag sista året på Åre gymnasieskola. Alla hade sina planer och alla skulle åt olika håll efter studenten. Jag och Jannike hade samma plan men olika vägar. Detta är ett år sedan då vi postar våra aupairansäkningar, jag till Paris och Jannike till USA.


Jag kom iväg den 3 september och Jannike den 3 december. Jag har precis kommit hem från den mest underbara tiden i livet i Paris och Jannike är fortfarande kvar i Washington och har lika lyckliga tider.

Vi har kommit fram till nu efteråt att vi trodde då att vi hade koll och att det var det vi ville, men vi hade ingen koll, vi visste inte vad som sklle hända eller kännas men ingen av oss ångrar vårat oplanerade äventyr.

Jag saknar Jannike hela tiden. Vi sågs senast den 2 september, dagen innan jag åkte och ingen av oss vet när nästa gång blir. Jannike kan bli kvar längre, jag kan åka någonstans. Men jag hoppas jag får krama om henne snart :)

Mitt tips till studenter: Ut och se världen, det finns så mycket att se, lära och uppleva. Gör det nu när du inte har något som håller dig fast. Är du rädd? Du har alla anledningar att vara det om man är rädd genom livet kommer man ingenstans. Friheten behöver upptäckas för att njuta av den!

Kommentarer
Postat av: Hanna

jag ska krama henne åt dig! hoppas du har det bra där hemma, vi har det superbra här borta! dock försvinner pengarna ganska fort...!! haha

saknar dig gumms, PUSS <3

2008-05-28 @ 00:35:55
Postat av: Julia

förstår att du saknar henne! tänk va mkt kul ni har att prata om när ni väl ses doh ;)

2008-05-29 @ 01:40:32
URL: http://littlemisstrouble.blogg.se/
Postat av: Jannike

<3



Me loves Amanda!! Ja tänk när vi postade de där breven... då visste vi inte vad som väntade! ...Jag ser så annorlunda ut på den där bilden..!! Mot nu. Inbillar jag mig. Jag vet inte vad det är.



Tänk vad mycket som har hänt sedan vi postade de där breven!! Ett brunt och ett vitt. ...Och du satte frimärket i fel hörn. Hahahaha. Nej men mycket har hänt och det var så märkligt länge sedan jag träffade dig nu!! Om 3 månader så är det ett år sedan.



Love you!

2008-05-31 @ 01:25:40
URL: http://holdmypocket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0