Utflykter & aventyr

Jag har fortfarande inget internet hemma i lagenheten darav den daliga uppdateringen.

Jag och Caroline har blivit kompisar med vara grannar Adam och Matty, tva australiensare. Sa vi skapar lite mer och mer kontakter vilket ar jatteroligt och aven nar det ar australiensare. Vi vill ju inte bara traffa en massa svenskar nar vi ar har i Australien.

Jag, Caroline, Adam och Adrian var ut pa utflykt hela lordagen. Grabbarna tog oss till en strand utanfor Surfers Paradise dar dem surfade lite medan vi kollade utsikten och plockade snackor. Till lunch sa akte vi till en flod i skogen dar vi hade picknick och badade annu mer. Sen akte vi till regnskogen och badade i vattenfall, det var en helt underbar dag!

Jag med SurfersParadise i bakgrunden


1 - Stranden vi var pa med SurfersParadise i som utsikt. 2 - Jag och Caroline badar i floden. 3 - Vattenfalletstallet i regnskogen


Pauline, min kompis fran Paris, backpackar och halsar pa kompisar har i australien sa hon var hos oss forra veckan och vi hade det jattemysigt. Jag har inte traffat henne pa 1,5 ar sa vi hade en del att ta igen. Hon ar i brisbane och bilar lite nu for tillfallet innan hon drar soderut igen, sa da kikar hon forbi for en fika.

Jag och Caroline gar upp kl 6-7 varje vardagsmorgon for att ta 1 timmas powerwalk pa stranden. det ar en san harlig start pa morgonen innan frukost att fa se solen komma upp i horisonten och se hur staden vaknar till liv. Och det ar riktigt bra traning att ga snabbt i sanden ocksa. Jag har en delt raningsvark i rumpan..

Caroline och Pauline pa varan dagliga morgon powerwalk


Har far man se upp nar palmarna tappar sina "blad". Dem ar dundertunga och faller fran hoga hojder.
Caroline och Pauline visar bladet som fallit pa Mattys bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0