2009 part two. home sweet home

vi kom hem från våran resa den 25 april och det var skönt att slippa släpa på en stor och tung ryggsäck för att på lägga in kläderna i garderober, bada i badkar och sminka sig fin och bära tajta jeans!

MAJ
Jag börjar jobba på mittnabotåget 2 dagar efter min hemkomst. Jag ville komma in i vardagen så fort som mjligt och få PENGAR så fort som möjligt, efter en resa som denna var jag mer än pank. Jag träffade världens bästa Linda för första gången. Lillebror Oscar konfimerade sig.


JUNI
Jag flyttar in i min 2:a hands lägenhet för sommaren, Lillasyster Emma tar studenten och jag tar årets första fisketur i storsjön.


JULI
Grillning, kubb, bad och fest är på schemat mer än någonsin. Storsjöstråket och storsjöyran blir en succé, det var ganska häftigt att se LadyGaga och jag fyllde 21 år.



AUGUSTI
Jag besöker mitt Paris under en vecka, på hemmaplan hamnar jag på en crazy piratfest och jag byter lägenhet.




SEPTEMBER-OKTOBER
Tråkiga hösten kom, tur att den gick fort. Det blev mycket utgångar på krogen under hösten och även en trevlig kräftskiva hos Linda och Caroline, på halloween var jag ett lejon (mitt stjärntecken) och vi bokar&betalar våran resa till Australien.



NOVEMBER
Jag och mina bästa: Caroline och Linda drar på kryssning till Tallinn och besöker den staden över dagen för att senare åka tillbaka till Stockholm.
I Estland var det mycket snö och blött, dem pratar trollspråk (som är världens SVÅRASTE språk), vi såg en enorm pung, såg en toadörr som var 3m hög och hade jätteroligt! haha
Sen var jag i stockholm några extradagar och bodde hos mina bästa: Hanna och kajsa.


DECEMBER
Linda fyllde 25 år, ännu en rolig fest på brudrolet, brutal kyla och en massa snö, en jul med massa paket


GOTT NYTT ÅR!

2009 har varit ett så bra år för mig! Jag har fått något bra i alla kategorier: Nya vänner och bekantskaper, frihet, lagomt med jobb, fest, en massa resor och med sånt får man nya erfarenheter!
Nu har 2010 börjat och jag hoppas verkligen att detta blir lika bra. Flytta till Australien på onsdag. Det är nästa stora steg

Kommentarer
Postat av: Johanna<3

fin blogg! Följ gärna min blogg <3

2010-01-14 @ 19:13:51
URL: http://josun.blogg.se/
Postat av: Amanda

Kolla min blogg!! :D ^^

2010-01-26 @ 14:30:24
URL: http://aamanddda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0