Vintertid

Nu när ni har sommar i Sverige så har vi vinter här i Australien. Känns lite lustigt att jag fyller år på vintern här och att vi har 20-25 grader med strålande sol. Jag trodde att det skulle regna hela vintern som det gör i tex Södra Europa men här är vintern torr perioden så det är underbart men jag längtar ändå till den australienska sommaren då man svettas hela tiden, sover utan täcke, behöver ingen tröja på kvällen, ett dopp i havet svalkar inte nog och man duschar i kallvatten och känner ingen kyla. Sommaren kommer tillbaka i oktober.


Jag kommer aldrig att tröttna på mina strandpromenader.


Idag låg jag några timmar på stranden. Caroline gjorde mig sällskap och vi gick en sväng och handlade mat.
Nu har jag tvättat lite och ska platta håret inför kvällen. Det blir lite fest ikväll eftersom det är röd dag här imorgon pga drottning Elizabeths födelsedag.


Jag och min arbetskompis Emma
. Vi var på irlänska puben Waxys hela fredagskvällen och dansade.


Kommentarer
Postat av: Liinnéa Boström

Hej, vilken fin blogg du har!:)

Kika in på min med, och följ mig gärna via bloglovin om du gillar vad du ser:!:) Kram

2010-06-14 @ 15:40:17
URL: http://liinneabostrom.blogg.se/
Postat av: Jessica H

vad härligt med stranden!! :)

2010-06-16 @ 12:55:18
URL: http://inoir.blogg.se/
Postat av: Snowcandy

heej fin blogg

hur har du haft det idag da?

besök gärna min blogg :D

kram <3

2010-06-16 @ 17:20:49
URL: http://snowcandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0