Tsunamivarning

I lördagskväll var det jordbävning i Chile, som ni kanske har hört på nyheterna? Eftersom att det var en undervattensjordbävning så var det tsunami varning över hela Australiens östkust på söndagsmorgonen. På söndagsmorgonen vid ca 9 tiden slog det till här i Surfers med ca 3 meters vågor. Och vattnet låg högt, jag har aldrig sett stranden så smal. Så hela söndagen var det badförbud på den 3,5 mil långa GoldCoast stranden. Vi är ganska glada att vi ligger långt ifrån Chile så det inte var värre, Hawaii blev ju riktigt drabbad.

Nu hotas Surfers Paradise av översvämmningsvarningar också för det ska nämligen regna hela veckan. Så just nu är naturen inte snäll mot oss för det är så tråkigt när det regnar hela dagarna, var ska man hitta på när an redan har tvättat, städat, pysslat, skrivit mail, sökt jobb?! Inget på listan finns kvar.. Vi borde börja sticka, lösa korsord..

Jag har kollat runt vad det finns för gym möjligheter här eftersom jag gymade flera gånger i veckan hemma i Östersund. Här finns bara ett litet ruttet gym som jag inte tänker betala för att träna i. De flesta hotell har gym så ifall jag kanske ska försöka få in en deal där att få betala för att gymma där vore perfekt. Träningen när gjort hittills är några joggingrundor och morgonpowerwalk varje vardagsmorgon vilket är helt okej men jag vill pumpa vikter!!

Jag har haft ont i magen sedan torsdagkväll men är på bättringsvägen. Så i lördags bakade jag och Caroline kanelbullar som blev jättegoda! Men dem har inget pärlsocker här så vi fick använda strössel istället.

Sjukdag = bullbak!


Kommentarer
Postat av: signe

bra blogg! :)

2010-03-05 @ 22:52:40
URL: http://signefrankl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0