Mandy Strommie

Austalien är landet av slang, smeknamn och förkortningar. Har säkert med att göra att dem är gamla fångare, haha 

Jag som aldrig har haft ett smeknamn i Sveige fick ett på en gång när jag kom hit och det är såklart "Mandy" som är en förkortning av Amanda i engelsktalande länder.

I början gillade jag det inte alls, det kändes för tjejigt och inte alls likt Amanda och jag lyssnade inte när folk kallade mig det men nu har jag vant mig och jag börjar acceptera det lite mer och mer. Några av mina australienska tjejkompisar kallar mig "strommie" efter Stromberg och jag tycker det smeknamnet passar mig bättre, det är mer mig.

Jag läste precis att det finns 21 500 Amanda i Sverige. Amanda betyder på latin "den älskvärda" eller "hon som bör bli älskad" 
Här är några kända Amandor:

Amanda Jenssen, 2:a i idol 2008 & Amanda Hope, Jurymedlem i Britains Got Talent


Mandy Moore, skådespeleska/sångerska & transan Amanda LePore


Amanda Bynes, skådespelerska & Amanda Seyfried, skådespelerska


En hel del olika Amandor med olika utseende och talanger.

Kommentarer
Postat av: Helena

nja, vet inte riktigt

2010-10-13 @ 08:52:12
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0