USA:s och Sverige:s dag

En sorgsen dag för USA när den 11 september 2001, då ett terrordåd gick mot world trade center och 2000 människors liv gick åt.
 

En sorgsen dag för Sverige när den 11 september 2003, då utrikesministern Anna Lindh dog av sina skador hon fått av hennes mördare dagen innan inne på NK.


Det är sådana händelser som gör att man aldrig glömmer vad man gjorde just det tillfället när man fick reda på vad som hade hänt, man kommer ihåg känslan, chocken, reaktionen...
Tänk att sådant kan hända närsom helst och varsomhelst. Ta hand om era nära och kära.

Kommentarer
Postat av: Jannike

Oooh my god jag tittade på en dokumentärgrej om terrordåden mot World Trade Center igår... jag visste seriöst inte att det var så illa som skildrades där. Självklart visste jag att det var fruktansvärt och hemskt, men... inte i den där utsträckningen. Jag satt med gapande mun och en otrevlig känsla i magtrakten under hela programmet.

2008-09-12 @ 19:54:19
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: kajsa

Att stå och titta ned i hålet som en gång var två av världens högsta byggnader och veta hur mycket skada, förstörelse, tragedi och människoliv som spilldes i och med terrordåden eofte september var väldigt obehagligt och surrealistiskt.

2008-09-12 @ 20:55:36
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: johanna

jag miss när anna hade dött..vi hade slöjd och jörgen kommer ner i trädslöjdsalen och är jätte upprörd och sliter ut sladden ur stereon för han tycker att vi inte visar respekt..hemsk dag..

2008-09-24 @ 23:33:41
URL: http://roccol.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0