Land nummer 3


Nu har vi lamnat Australien och kommit till varat tredje land i denna resa. Nya Zeeland. Vi landade i Christchurch pa sydon och har 17 grader, 17 GRADER! Sa jag och caroline ar valdigt ovana med denna "kyla" efter nastan 6 veckor med +30. Men det ser ut som att vadret ska bli battre efter helgen, dem har ju sommar har med sa vi hade forvantat oss lite for mycket varme, haha!


Bild fran Surfers Paradise. Jag och rumskompisarna Ashton och Matt. Hostellkompisar Amanda och Janelle.


Idag var vi och planerade vara ynka 2 veckor har i Nya Zeeland, nar vi aker till Asien kommer vi att aka fran Auckland pa nordon sa vi maste ta oss dit till 25 feb. Sa vi fixade en bussrutt runt bade pa sydon och nordon som vi verkligen ser fram emot sa vi aker redan imorgon. Vi bokade alla aktiviteter och hostel sa allt ar betalat och klart. Aktivitetsvag kommer vi att ga pa hajking bland glaciaren, hoppa fallskarm, batur bland bergen och jag ska hoppas bungyjumping ocksa.
Jag kommer hoppa fallskarm och bungyjumping pa samma dag sa mitt adrenalin kommer att sprangas! haha

Pappa fyller ar idag sa jag ringde honom nar vi hade kvall har och ni hemma har morgon sa jag var forst att gratta pappa.
Vi ligger 12 timmar fore sa nu kan vi inte vara langre in i framtiden an vad vi ar.

Innan vi kom hit var vi i Brisbane nagra dagar och checkade den staden, inte nagot speciellt med den men kul att se. Dem hade en ministrand och utepool mitt i stan som vi gick till for att fa bada lite i hettan.


Flygresan tog 3,5 timma och jag och Caroline satt och lyssnade pa musik hela vagen, man kunde gora egen spellista osv. Sa 3,5 timma var alldeles for kort, vi ville stanna langre eftersom ingen av oss har med oss ipod sa har vi aldrig chansen att lyssna pa musik forutom ifall man gar ut pa krogen men det ar inte samma sak. Tank att man saknar att ligga och lyssna pa musik och bara lyssna. det var 3,5 underbara timmar.

Varat hostel i brisbane var nog det varsta vi bott pa hittills. Det var ofrascht overallt, det fanns sangloppor i sangarna sa Caroline har blivit nastan ihjalbiten, sen nar vi satt och at middag i koket/tvrummet/allrummet var det en ratta som tassa omkring. man kan inte gora annat an att skratta! hahaha

Jag hoppas ni har det fint hemma, har hort att ni har mycket sno och kyla, later harligt med en bra vinter! Och tack for alla mail som ni skickar det ar sa kul att fa dem och svara dem!


Jag med Brisbane i bakgrunden

Kommentarer
Postat av: Iris Strömberg

Hej Amanda!

Kul att läsa om hur du har det på din fantastiska resa. De tråkiga sakerna som hänt bleknar snart i jämförelse med alla härliga minnen som du får.

Ha det bra! önskar Iris, Krille och Carro.

2009-02-12 @ 22:47:58
Postat av: maria

Heej Amanda..guu va jag är avundsjuk kan ja säga, tycker ni är så jäkla tuff som gav er iväg, fler ska ha samma mod. vilken känsla! Verkar ändå som om ni har de rätt bra trots dina små motgångar, känns som så overkligt, som en dröm nästan..men ja hoppas att ja tar mig i kragen å gör något vågat ja med i framtiden.. :D ha det så jättebra nu, massa vinter kramar från oss hemma i sverige.. hälsa carro med /maria med familj

2009-02-14 @ 00:48:05
URL: http://minajagochmaria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0