Oceanien till Asien

Igarkvall kom vi till den tredje och sista varldsdelen, Asien. Vi befinner oss nu i Singapore och kommer ta oss upp till Malaysia och Thailand. Vi ska kopa tagbiljetter imorgon upp till Kuala Lumpur, dit vi nog aker  pa lordag. Det kommer bli en tagresa pa 7 timmar, inte sa farligt med tanke pa hur van man ar att ha langa resdagar nu.

Varan sista kvall/natt i Auckland, Nya Zeeland tillbringade vi med 2 engelsman, Mike och Dave som vi bodde med pa varat hostel i Kapstaden. Det var jattekul att traffa dem igen, roligt att man kan motas upp pa olika stallen med folk som ocksa ar backpackers. vi traffade aven 2 engelska tjejer med som vi trillbringade varan roliga utekvall med ocksa.

Dave, Kate, Hannah, Mike och Jag.


Eftersom varan buss till flygplatsen gick klockan 0430 morgonen efter sa gick vi aldrig och la oss. Vi var pa liten barrunda, gick till McDonals, hem och packa och hoppade pa bussen.
Sen under hela dagen pa flygplatserna och flyget sov jag sammanlagt 1 timme, jag kunde helt enkelt inte sova. Sa jag alskar att dem har filmer och musik pa flygplan!

Vi kom till Singapore vis 21 tiden igar, letade upp varat hostel och dackade i sangen och sov 15 timmar i strack! hahaha!
Lever man livet sa gor man. Idag har det regnat valdigt mycket men det ar sa skont att det ar kokhett ute :)


I ett regnigt och hett Singapore

Kommentarer
Postat av: Jannike

Iiiik jag vill också vara BRUN!!!! Endast några små rester återstår nu efter min sommar i DC haha, snart är nog det borta det med. Och med en sommar i London kan jag nog inte hoppas på allt för mycket... HAHA!!



Så roligt att ni har det bra! Kollar din blogg och dina FB-bilder hela tiden, så jag försöker hålla mig uppdaterad i den utsträckning jag hinner! :)

2009-02-26 @ 12:27:42
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hej Amanda! Så ni har tagit er till singapore nu:)



Vart ska ni till thailand? vad än ni gör stanna inte i Patong för länge om ni åker dit, utan åk runt till olika öar istället. De flesta backpacakare brukar ju hamna på Phi Phi och där är det väldigt fint. Fullmånspartyt på Koh Pangang är ju också populärt. Jag har aldrig varit på det, men brorsan var dit medans vi stannade på Koh Samui olch han tyckte det var skoj.





Koh Samui rekomderar jag dock inte.



Njut av resan och hälsa Carro!:)

2009-02-26 @ 14:58:40
URL: http://http:/cillenl.webblogg.se
Postat av: Anna

Tjaaa! Jajemen visst ska de gifta sig, aftonbladet hade hela tiden BARA om förlovningen och de är överallt! Nu blir tillomed jag less hahaha och du, jag är inte avundsjuk på din bränna.. inte alls...................................................... hm.... :P

2009-02-26 @ 20:33:19
URL: http://annakjonsson.blogg.se/
Postat av: issa

Oohh, så härligt! Jag vill också ha värme! Mysigt! Ät en massa god mat och sola nu!

2009-02-27 @ 10:54:23
URL: http://ground.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogg!

2009-03-01 @ 16:37:36
URL: http://wahlstedt3.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0