Langkawi, imorgon Thailand

Efter storstadslivet i Kuala Lumpur kande vi att vi behovde lite lugn och ro. Vi var pa on Penang under nagra dagar for att sedan ta farjan till varat sista stopp i Malaysia, on Langkawi.
Langkawi kan vi saga ar favoriten. Harliga strander, varmt vatten, bara chill.. helt underbart!

Idag nar vi lag och solade pa stranden kande jag att nagot var vid min rumpa och sen nop till, jag sag inte vad det var men jag fick panik och sprattlade med benen och sag att det var en krabba som hade nypt mig i baken, han blev radd och sprang over till Caroline och nop henne i brostet!  hahaha  Antar att det var en krabbkille eftersom han verkade gilla rumpa och brost!

Stor manet? oh ja!

Men man marker nu att ju narmare vi kommer Thailand ju storre blir insekterna, odlorna ser man allt mer och rattorna hoppar fram lite har var. i Kuala Lumpur var det en ratta som sprang over min fot och igarkvall nar jag var i koket har pa hostelet sa hoppade det ut en ratta fran papperskorgen precis nar jag slangde nagot dar sa jag fick en hjartinfarkt. Sedan var det 4 rattor till i koket nar jag atervande en timme senare. Jag ar inte radd for dem men jag vill inte ha dem upp i mig, for mig ar dem ett av de orenaste djuren jag vet, massa sjukdomar och skit, usch.

Sen sa hade vi igarkvall aven 2 odlor i taket, ett myrbo brevid sangen och 2 kackerlackor under sangen, tank att vi sover sa gott, INTE!  haha

Men nog med klagandet, vi har det fortfarande lika underbart och det ar fortfarande lika underbart att resa och vara pa semester. Imorgon tar vi farjan fran Langkawi in till Satun, Thailand och sedan bussen till Krabi dar vi ska spendera nagra dagar. Och vi kan saga att vara vaskor blir svarare och svarare att stanga, mer och mer grejer efter varje land. Det blir att skicka hem ett stort lass hem till sverige fran Thailand sa man slipper betala overvikt.

Sa nu ar det byebye Malaysia och heyhey Thailand.


Sista kvallen i Malaysia

Kommentarer
Postat av: Jannike

Gud vilken cool bild!! Den där "hjulande" bilden. Och åh vad skönt att höra att ni har det bra! :D Vad glad man blir.

2009-03-16 @ 02:42:21
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: kajsa

Men sötnos. Jag HAR svarat på ditt maila på FB. Fattar ingenting. Du har inte fått något svar alls alltså? Det får vi ju ta och göra slag i att ändra på. Klart att du ska få veta som händer med mig, mitt och allt sånt! :D

Underbart att se att ni har det bra vännen. Tänker på er mycket trots att jag är sämst på att hålla kontakten. Puss kram och kärlek!

2009-03-16 @ 19:26:41
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Natalie

härliga bilder,

2009-03-21 @ 19:06:31
URL: http://jjustme.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0