Australia Day

I tisdags (den 26:e) var det Australia Day har och det firades ordentligt. Martin kom till oss fran Logan sa hamtade Brett oss vid lunch tid. Brett traffade jag och Caroline i SydAfrika och har i Surfers Paradise forra aret nar vi backpackade. Vi akte med honom en bit bort till broadbeach park dar hans vanner grillade och spelade cricket. Da traffade vi aven Ben och Sean som var med Brett i SydAfrika forra aret, det kanns lite konstigt att traffa personer pa annan plats nar det har gatt sa lang tid men det var riktigt kul. 

Vi hade riktigt trevligt och ett dopp i havet hann vi med ocksa innan vi drog vidare till en hemmafest dar vi traffade annat folk och badade i poolen. Kan inte saga annat an att dagen vart ganska lyckat med trevligt folk och fint vader.

Nu har vi haft varan forsta mulna dag, vilket ar lite trist men jag tror huden tycker det ar skont att fa vila lite fran solen 1 dag iallafall.

Vi pyntade varan framsida med Australia ballonger.


Pa stranden och i parken


Jag och Ben


Vi har lite djur omkring oss dar vi bor. En liten kackerlacka i badrummet som heter Stig, men honom gillar vi inte och sist vi skulle vraka honom fran lagenheten sa smet han. Sa nasta gang ska han fa..
Grannens katt som jag och Caroline har dopt till bernie (fast att det ar en tjej), satt utanfor var dorr for att jag hade klappat den pa huvudet, 2 strykningar och hon blev helt kar. Men inne hos oss far hon inte vara, da blir vi nog aldrig av med henne.

Vi har en liten odla i koket som vi har dopt till Conrad. Han ar valdigt blyg och haller sig undan mycket sa han ar valkommen eftersom han ater smakrypen som vill vara inne hos oss.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Fin blogg du har!! :D



kolla in min blogg på www.aamanddda.blogg.se

2010-02-01 @ 17:33:31
URL: http://aamanddda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0