Man tar sig tid

Detta är 3:e veckan då jag jobbat 7 dagar och jag tycker att det är ganska okej. Allting blir vad man gör det till och jag har haft det så tufft flera månader men nu börjar det äntligen gå min väg. Att nå sitt mål genom blod, svett och tårar är en härlig känsla, då känner jag mig stark!
Jag accepterar inte riktigt när människor skyller på att dem inte har tid. För mig betyder det att prioritera. Om man vill något så tar man sig tid till att göra det och om man då skyller på att dem inte har tid så är det helt enkelt inte viktigt för dem och erkänn det istället. Punkt slut.

Fredagen slutade jag tidigare från jobbet för att kunna gå på min första Australienska fotbollsmatch live, som jag har längtat. Tara hämtade upp mig efter jobbet och vi åkte hem till henne och killen. Satt och fördrinka lite och spelade SuperMario. Vi åkte till areanan där resten av pojkarna och flickorna var och matchen kunde börja. Och vi vann vilket gjorde allting perfekt. Väl hemma dog jag sängen direkt för att gå upp och jobba dagen efter. 

Fotbollsmatchen


På lördagkvällen skulle jag ha gått ut med några vänner från jobbet men för många öl från fotbolsmatchen kväen innan gjorde att jag inte skulle palla en sen kväll till och istället mötte Frida upp mig efter jobbet och vi tog en lång lång promenad och stannade till vid en italiensk resturang och käkade en underbar middag. Vi delade på en sallad och en pizza. Frida som jag numer bo med också och allting funkar superfint och jag kallar henne för Alfons eftersom det hon nog säger mest är "jag ska bara..."

Frida (a.k.a Alfons) är redo för Pizza


Nu är klockan 23:40, jag som ska upp kl 0530 är inte ett dugg trött. Eller ja jag har blivit lite som ett barn jag är trött egentligen men hittar på saker för att inte lägga mig. Så nu ska jag göra iordning min väska för jobbet imorgon,duscha och sova.J ag ska få ha babysimklasser nu också på simlärarjobbet, något nytt,spännande och otroligt roligt.

Det går bra nu. Över och ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0