Bali & Gili öarna

hej hej hallå bloggvänner!
Ni måste nästan trott att jag lagt ner detta eftersom jag inte har uppdaterat på mer än en hel månad!!
Men jag har haft 5 veckors "vinterlov" från skolan så jag och en kompis passade på att åka till Bali, Indonesien i 2,5 vecka, sa underbart vi haft det! Vi har surfat, åkt fors ränning, varit i en apdjungel, träffat kompisar från Australien och Sverige, träffat nya vänner, cyklat, varit magsjuka, shoppat, snorklat, hallt i sköldpaddor.. ja listan är lång.

Jag var lite fördomsfull mot Bali, jag har hört massa underbara grejer om den lilla ön i Indonesien. Jag trodde att jag skulle bli besviken men jag älskar den lilla ön som alla sa att jag skulle göra och Bali är nu en av mina favoriter i Asien.

Vi startade i Kuta, dit alla turister åker. Det är på Kuta Beach allt händer. Shopping, partyt och surfingen är de 3 huvudgrejerna alla gör.



Sedan åkte vi 20 minuter norrut till en by som heter Seminyak som är lite lugnare än Kuta.
Vi bodde på ett jattefint hotell med egen uteplats och fiskdamm, vi surfade och mötte upp mina australienska vänner Lauren och Georgia.


Efter Seminyak åkte vi till östra sidan av Bali till en pytteliten by, Sanur. Vi bodde jättenära stranden och vi hittade 2 st sköldpaddebebisar på stranden som vi släppte ut i havet.


Vi gjorde en dagstur upp norr i inlandet i Ubud där vi gjorde 2 timmar med forsränning och vi besökte apdjungeln.

Ett av många risfält



Efter Ubud blev jag ganska dålig i magen, jag tror jag fick i mig vatten från forsen.. så var lite halvklen genom hela resan men fick lite medicin så jag kunde njuta av resan ändå.

Nu var det dags att lämna Bali för en stund och åka ut till Gili öarna som ligger en 1,5 timmas snabb båtfard österut.
På Gili har dem varken bilar eller mopeder, man tar sig runt med häst och cykel. Jag ock Elin cyklade ett varv runt ön, det tog ca 30 min..
Fast att Gili är litet så finns det mycket att göra, vi snorklade, cyklade, solade, badade, träffade underbara manniskor och såg makalösa solnedgångar..
Jag mötte även upp min underbara Kajsa..

Snabb båt, jajjemen..

Detta kom vi till i Gili

vi var på snorkeltur, vi såg massa fiskar och sköldpaddor

Solnedgången pa Gili var makalös


Efter några dagar på Gili öarna åkte vi tillbaka till Bali, vi åkte till the sydligaste kustarna, Nusa Dua & Ubuwatu


Under 2 veckor i Bali hann vi se väldigt mycket. Det var kul att åka iväg med Elin som också gillar att åka runt som jag
Innan vi var tillbaka till Australien tillbringade vi 2 nätter i Kuala Lumpur, Malaysia men dem bilderna lägger jag upp nästa gång :)


Kommentarer
Postat av: Andreas

Vilka vackra bilder!:) Kolla gärna in min "hotlist" där jag listar de 5 vackraste männen och kvinnorna i världen:) Hare gott!

2011-08-15 @ 00:27:16
URL: http://deliciousness.blogg.se/
Postat av: Penny

Fin blogg! :) Allt bra?

2011-08-15 @ 22:40:45
URL: http://peennyy.blogg.se/
Postat av: Replica Watches

www.watchsuk.co.uk is now happy to announce the option for customers to fit their replica watches with authentic Belgium grade diamonds from 0.5 to 2.00 carats on the bezels and casings of the watches. All diamonds come with a certificate of authenticity from GIA and can be verified worldwide.

watchsuk.co.uk provides Replica Rolex Watches of major brands names fitted with cutting edge machinery from UK and highly sophisticated Swiss movements and Austrian made tourbillon movements.

Watches at watchsuk.co.uk come with a 1 year warranty with 7 days money back and vigorous quality control procedures to ensure all watches arrive to customers with no defects and damage.

2011-11-01 @ 04:27:08
URL: http://www.watchsuk.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0