Översvämmning

Som ni vet har det varit frukansvärda översvämmningar här i Queensland (staten jag bor i) och jag ber om ursäkt att jag inte har uppdaterat via bloggen men jag har iallafall haft kontakt med min familj så dem har vetat att vi är säkra.

Översvämmningarna har varit runt omkring utanför Gold Coast både i norr, söder och inland men som tur var ingenting just här! Jag känner folk som bor i några av städerna/byarna somblivit drabbad men ingen har blivit drabbad allvarligt. Närmaste översvämmningen var 40min biltur härifrån.

Men 20 personer har dött i översvämmningarna och 10 personer saknas fortfarande och tusentals hem är förstörda! Detta var den värsta översvämmningen i Australien på över 100 år.

Sen blev dem oroliga när giftormar, stora kokodiler och hajar hamnade i översvämmningavattnet somfoket befann sig imen ingen skadad av det än så länge. Det är så overkligt att se denna tragedi på tv och veta att det är bara en biltur härifrån, det känns som att det skulle vara långt borta i ett uland.
Och historierna man har hört från folk och nyheterna om hur dem drabbade har avlidit eler försvunnit får mig att rysa till..


Nu till lite goda nyheter: Jag har köpt en bil! En liten vit Toyota Camry sedan som funkar bra hittills och jag känner mig väldigt vuxen och fri med att ha min första alldeles egna bil.
Så nu i eftermiddag(fredag) efter jobbet ska jag och Emma ha en liten camping weekend upp till brisbane, sunshine coast, australia zoo och fraiser island. det säga att vädret ska vara bra där i hegen och vi kommer möta upp lite folk här och var så det kommer att bli kanon!

Kommentarer
Postat av: vera

fin blogg :D

2011-01-22 @ 14:43:12
URL: http://verastudio.blogg.se/
Postat av: bloggamanda-det är drömmen man vill ha och verkligheten man får ta.

Hej!



hur mår du? :)

kram!

2011-01-29 @ 16:35:43
URL: http://bloggamandas.blogg.se/
Postat av: Replica Watches

www.watchsuk.co.uk is now happy to announce the option for customers to fit their replica watches with authentic Belgium grade diamonds from 0.5 to 2.00 carats on the bezels and casings of the watches. All diamonds come with a certificate of authenticity from GIA and can be verified worldwide.

watchsuk.co.uk provides Replica Rolex Watches of major brands names fitted with cutting edge machinery from UK and highly sophisticated Swiss movements and Austrian made tourbillon movements.

Watches at watchsuk.co.uk come with a 1 year warranty with 7 days money back and vigorous quality control procedures to ensure all watches arrive to customers with no defects and damage.

2011-11-01 @ 04:30:01
URL: http://www.watchsuk.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0