Galna saker hander i Thailand

Nast sista landet ar det nu som galler pa varan resa. Man amrker att man borjar narma sig slutet nu nar man narmar sig kina och reskassan borjar tyna.
Vi har nu varit i Thailand i ca 1 vecka. Vara forsta dagar spenderades i Krabi, langt ifran staden ocht urister bodde vi i varan bungalow vid havet och bara njot av semesterkanslan.

Jag och caroline var pa elefant tur i Krabi, bara for att ta det lugnt och se thailansk djungel lite grann.
Vi satt pa elefanten och holl pa att somna, det var sa avslappnande medan man gungade med elefantens steg.
Men ratt var det var, utan forvarning sa borjade varan elefant att skena och likasa elefanten vi hade bakom oss. Dem sprang och trumpetade och var helt galna. Jag skrek at Caroline "HALL I DIG!" fast att vi inte hade sa mycket att halla i oss o varat lilla sate med rep som balte. Varan "elefantchaffor" gjorde allt for att fa stopp pa elefanten och tillslut gick det och da andades vi ut. Efterat skrattade vi at detta, det gick ju sa pass bra men kul om vi hade ramlat av eller fatt en stock i huvudet eftersom vi var mitt i djungeln. Ja sa elefantridning kan man fa en kick av med, iallafall om man heter amanda och caroline.

Jag med sjostjarnor i handen och jag och Caroline pa elefanten innan vi visste att det skulle bli en riktigt spannande tur, haha!


Efter Krabi tog vi farjan till de kanda PhiPhi Islands. Dar vi insag vad mycket svenskar det finns i Thailand, mer an thailandare tror jag nastan, haha! Vi var ivag pa snorkling och var pa Maya Beach, stranden fran filmen "The Beach".
Och Caroline hade en otursdag pa snorklingen. Forst ramlade hon i vattnet med kladerna pa nar hon skulle kliva pa baten, sen tappade hon sina solglasogon i havet, hon tappade sin handduk i vattnet, hon glomde att ta med vattenflaska..
Men vi kunde inte gora mer an att skratta, nar hon tappade handduken va det nog liksom "skojar du med mig?!" hahaha

Sma batarna vid solnedgangen i PhiPhi


Nu ar vi i Phuket som alla andra svenskar som ar har pa semester. Har kunde jag inte halla mig fran att pierca mig och tatuera mig, vilket jag aldrig trodde att jag skulle gora under denna resa men jag blev for frestad helt enkelt. Jag ar supernojd med bada :) Jag kommer med bilder senare nar det har lakt lite finare.

Idag traffade vi min kusin Frida och hennes sambo Jimmy har i KaronBeach, riktigt trevligt! Ska traffa dem sneare for att traffa mitt kusinbarn Milou for forsta gangen :)

Kommentarer
Postat av: Fia

Du är välkommen i på min blogg och delta i mina 2 bloggtävlingar! Soliga hälsninar /FiaOfSweden

2009-03-23 @ 11:10:34
URL: http://www.metrobloggen.se/FiaOfSweden
Postat av: reb

Gud vak kul med en sådan resa. Lätt att du inspererade mig till att göra någonting liknande när jag blir äldre:)

2009-05-16 @ 14:51:24
URL: http://rjl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Blogg/hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0